Julutmaning

Jag kunde bara inte motstå att hoppa på Bokhoras julutmaning. 31 bokligt juliga utmaningar från idag och fram till nyårsafton. Du kommer att kunna läsa mina bidrag/boktips här, på facebook och på instagram. Så är du redo? Då kör vi.


1 december - Vad läser du just nu?

The Big Book of Christmas Mysteries
sammanställd av Otto Penzler





















Som den julnörd jag är så frossar jag så här års i julmusik (Årets julklapp av och med Mauro Scocco är en favorit just nu.) och juliga böcker. Genre spelar ingen roll, feel-good, kärlek, skräck, spänning eller klassiker... you name it, jag läser det. 

Just nu hoppar jag mellan novellerna i The Big Book of Christmas Mysteries, väljer en här och en där. Läser och myser. Boken var faktiskt ett tips från före detta Bokhoran Helena på Dark Places. Jag klickade genast hem och sedan dess är den ett stående inslag i min decemberläsning.

Här har Otto Penzler samlat 59 mysterier med någon form av julanknytning. Novellerna är uppdelade i olika teman så det är bara att välja och vraka bland det som känns bäst för dagen, eller vad sägs om; A traditional Little Christmas, A Funny Little Christmas, A Sherlockian Little Christmas, A Scary Little Christma eller A Puzzling Little Christmas för att bara nämna några.


Inga kommentarer:

Använder Blogger.