Äventyret lockar

Den här bilden snubblade jag på hos Stainless Steel Droppings härom sistens och föll som en fura. Jag älskar den! Den pockar på min uppmärksamhet och vill dra mig in i målningen. Jag vill vara kvinnan på bilden. Vill omslutas av alla dessa lockande kartor. Vad föreställer de? Vilka spännande platser döljer sig i de vackra kartbilderna? Och vem är kvinnan på bilden? Hon som omsluts av potentiella äventyr som böljar runt henne likt vågorna på ett stort hav.  Vart är hon på väg? Och får jag följa med?

Oljemålningen Cartographer: Claudia Rodriguez av Donato Giancola.

Ni som följer Bokmalen vet att jag har en fäblesse för fantastisk litteratur. Historier som sveper med mig in i en fiktiv värld eller som utspelar sig i historisk tid. Det spelar inte så stor roll om där finns en karta. En bok som inleds med en vacker karta lovar gott redan från första bladvändandet. Jag älskar det.

Just den här bilden är nu printat och laminerad och sitter som inspiration över min skrivhörna. Kanske leder den till stordåd, vem vet?

Inga kommentarer:

Använder Blogger.