Jag har teknifierats!

augusti 20, 2011
Böcker ska läsas i pappersform. Det har jag alltid tyckt och kommer nog alltid att tycka. Men det senaste året har jag blivit mer och mer nyfiken på dessa läsplattor som så många av er verkar ha anammat. Jag bestämde mig för att hoppa på tåget men jösses! Att välja modell var inte precis lätt. Så många modeller, så lite info om vilken som är bäst, och dessutom snygg i designen. Det är också viktigt!

Jag var nära att ge upp många gånger. Man borde ha möjlighet att testköra flera olika, men så funkar det ju inte. Jag läste, diskuterade och jämförde och till slut föll valet på en HTC Flyer som ju är en surfplatta och inte bara en läsplatta, men extrafunktionerna var avgörande. Jag älskar pennfunktionen som låter mig ta med manus för redigering utan att behöva släpa en massa papper.

Nu har jag ägnat en dryg vecka åt att läsa på den och jag är imponerad. Läsbarheten är suverän! Den kommer definitiv att bli en vän som följer med mig i väskan. Men, och det här är viktigt, den kommer INTE att ersätta böcker i pappersform. Känslan av en pappersbok i händerna är fortfarande oslagbar, men den är ett fantastiskt komplement på samma sätt som talböcker är för mig. Det ena måste inte utesluta det andra.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.