Bokmässan 2011

augusti 17, 2011
Dags att börja förbereda sig. Knappt sex veckor kvar och det är dags att börja välja bland alla intressanta programpunkter. Seminarierna varierar från det lärorika via intressanta till det roliga. Naturligtvis finns även en hel del som jag finner totalt ointressant, men med alla hundratals seminarier att välja på fylls min agenda just nu med fler än jag kan gå på.

Några handlar om bokcirklar och bokbloggande. Intressant och nära min verklighet. Andra är genreknutna, fantasy och deckaren ligger mig om hjärtat, men även ett par om barnböcker. Två seminarier om fotoböcker får ni inte missa; Brutus Östlings "Under asfalten vilar en strand" och Tom Svenssons "De vita lejonen". De kommer att vara fantastiska.

Sedan har vi ju den stora gruppen - de titelspecifika. Här presenterar författarna sina nya böcker och jag har svårt att välja. Många krockar ju!!! Vill gärna, liksom många andra, höra Guillou, Nesser, Cirkeln, Morden i Sandhamn, Läckberg, Mårtensson, Wolff, Schyffert, Rudberg, Jan Lööf... Listan är än så länge oändligt lång.

Som om inte detta var nog så fylls mässan med en massa spännande monterprogram. Så vitt jag vet finns ännu inget samlat monterprogram att tillgå, men så snart jag har det i min hand börjar processen om. Läs igenom, markera, sålla och lägg in i schemat.

Ni förstår. Det är ett smärre Sisyfosarbete att få ihop programmet. Men det är ett kul jobb. Som att välja vilka julklappar man ska öppna och i vilken ordning.

Hur gör ni? Har ni börjat planera ert mässbesök ännu?

Inga kommentarer:

Använder Blogger.