Söndagslänken - del 3

Dags för ytterligare en söndagslänk. Den här gången är det den, ganska, nystartade internetbokhandeln Fritz  Ståhl som är i fokus. För mig är det en ny bekantskap och jag har ägnat några timmar åt att surfa runt på sidan. Jag gillar layouten och sidan är lättnavigerad. Dessutom har de en alldeles egen struktur med ett nytänkande i avdelningarna. Här finns en bokbuffé, böcker per ämne, bokpanelen tipsar mm. Dessutom känns de ovanligt sympatiska eftersom en del av intäkterna går till projekt i Honduras som hjälper barn i fattiga slumområden att lära sig läsa. Behjärtansvärt!

Jag tillhör dem som köper 98% av mina böcker i internetbokhandlar, ofta beroende på att jag fått tips på böcker som helt enkelt inte finns i min lokala bokhandel, men även av ekonomiska skäl, priserna skiljer sig ofta ganska mycket åt. När det gäller Fritz  Ståhl har jag ännu inte hunnit handla hos dem och kan därför inte uttala mig om saker som prisbild (har inte jämfört med mina vanliga källor ännu), leveranstider etc.

Om inte annat så är det här en internetbokhandel att surfa runt hos och inspireras, få tips och idéer. Besök dem!

Inga kommentarer:

Använder Blogger.