Ni bara måste lyssna på det här!!!

januari 04, 2011
Snubblade via Bokhora.se in på sveriges radios hemsida. Kanal P1, program Bokcirkeln. Och inser att jag nu får på fingrarna för att jag så sällan lyssnar på radio, jag orkar inte med alla fåniga program där programledarna är viktigare än innehållet. Eller ännu värre, alla grattisprogram där mormor grattar lilla Lina 1 år. Ryysssss.

Med Bokcirkeln i P1 - varför har jag inte hört det förr? Vilken pärla. I våras (tror jag det var) hade de en bokcirkel där de läste Blonde av Joyce Carol Oates, en tegelsten som ännu inte passerat min läshörna (jag har inte läst något av Oates om man ska vara petig). I bokcirkeln ingick Jan Guillou, Åsa Linderborg och Carin Mannheimer. Jag har ännu bara lyssnat på första avsnittet, japp, de går att lyssna på i efterhand. Lyssna här:
Avsnitt 1
Avsnitt 2
Avsnitt 3
Avsnitt 4
Avsnitt 5

Har lyssnat på första avsnittet, det är underbart!! Allt inleds med att cirkeldeltagarna presenteras och får beskriva hur och var de läser. Fantastiskt. Lyssna på

Jag kommer att lyssna på samtliga diskutioner och kanske fortsätta med de övriga också, senast var det tydligen Jane Eyre.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.