Det lönar sig att läsa

januari 18, 2011
Ja, ibland är det bokstavligt talat så att det lönar sig att läsa. Jag brukar med bestämdhet hävda att jag inte har någon tur i spel. Vinner aldrig något, inte på triss, inte på lotto och inte på lotter. Det finns de som hävdar att man måste spela för att kunna vinna, men jag anser att jag redan prövat det, utan särskilt lyckat resultat.

Så en dag strax efter lucia när jag var ute och läste på olika bloggar på nätet så hamnade jag via http://www.underbaraclara.nu/ hus http://www.blomsterverkstad.blogspot.com/.

Blomsterverkstaden är härligt fin liten blogg om inredning med fokus på blommor. Sådär i jultid hade Minna som driver bloggen en julkalender med dagliga tävlingar. Jag bestämde mig, trots vad jag tidigare berättat, för att delta. Sagt och gjort, jag följde instruktionerna, gick in på pentiks hemsida och beskrev vilken av deras produkter jag skulle velat ha i julklapp. Mina förhoppningar var inte särskilt stora så min förvåning var enorm när jag dagen efter fick veta att jag vunnit. En jättevacker ren med sex ljus i kronan som numera pryder sin plats ovanpå tvn.

2 kommentarer:

  1. Det allra bästa med tävlingar är glada vinnare :) Grattis ännu en gång, renen är verkligen snygg, har en själv också och den står alltid på hederplats. Kram, Minna :)

    SvaraRadera
  2. Va fint det blev! Alltid lika roligt att se vad som händer med våra saker när de lämnat butiken :), Det har en särskild plats i mitt hjärta!

    / Amelie
    Pentik

    SvaraRadera

Använder Blogger.