Många bollar

maj 26, 2009
Med många bollar i luften är det ibland svårt att komma till avslut. Eller, det tar i alla fall tid. Jag är ingen långsam läsare, inte världssnabb kanske, men långt ifrån långsam. Det går snabbare på svenska än engelska, men båda språken fungerar och är aktuella just nu.

Jag har ett flertal böcker och magasin på gång för tillfället. Senaste numret av Vi Läser var riktigt bra och de artiklar jag hunnit läsa i Filter är som vanligt intressanta, välskrivna och oerhört lärorika.

På engelska läser jag tegelstenen Quicksilver av Neal Stephenson. Det är en tjock historisk roman om naturvetenskapens födelse. Tungt, men lärorikt. Mer lättsmält är Yacoubians hus av Alaa al-Aswani. Lite lagom mysig utan att egentligen lämna några djupare spår. Men det är onekligen intressant att få en inblick i det egyptiska samhället. Så olikt vårat och ändå så oerhört likt. I badet har jag de senaste två gångerna haft sällskap av Lily Priors Nektar. Mustig, burlesk och annorlunda. Vi får väl se var det ska sluta någonstans.

I högen med olästa böcker ligger några godbitar (förhoppningsvis) och väntar på att öppnas. Och vem vet, om knappt två veckor kanske det finns en eller annan ny presentinslagen godbit att lägga i högen. Vi får väl se....

Inga kommentarer:

Använder Blogger.