Novelltävling

(Klicka på texten för att läsa hela inlägget.)

Ytterligare en regnig sommardag. Men jag klagar inte. Har fullt upp att sy ihop mitt bidrag till Ann Ljungbergs novelltävling. Det gäller att senast den 15 augusti leverera en text om max 10.000 ord på temat Att leva sin dröm. En utmaning ja visst, men det fina priserna gör det värt ansträngningen.

Första priset består av en skrivarkurs och boende i Las Palmas samt ett resebidrag på 1.500 kr (värde 10.000 kr). Som om det inte var nog publiceras vinnarbidraget som e-novell av Hoi Förlag. Dessutom vinner de 20 bästa bidragen en plats i antologin "Leva sin dröm". Fantastiskt!

Så snälla, slå inte på datorn. Fast det har du visst redan gjort. Men du behöver i alla fall inte öppna ett nytt worddokument och börja skriva. Nej nej, plocka fram godisskålen och bänka dig framför os-sändningarna på tv istället. Om du koncentrerar dig på os så koncentrerar jag mig på novelltävlingen. Jag behöver inte din konkurrens.

Skämt åsido. Det här är ett fantastiskt tillfälle, låt det inte gå dig förbi!

Lycka till!

Mer info om tävlingen hittar du här.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.