Sommarboktips

Att bli ombedd att lämna boktips är både kul, hedrande och lite skrämmande. Hur ska jag kunna veta vad du gillar? Tänk om jag tipsar om helt fel böcker i dina ögon? Om det dessutom är 44 personer som samtidigt vill ha tips så blir det liksom inte lättare.

Härom dagen var jag programpunkt när Rebeckalogen i Uddevalla hade möte. Efter en trevlig middag med god mat skulle jag tipsa om sommarläsning. Jag försökte plocka ihop en mix av feelgood, mysdeckare, spänning, drama, mat, noveller och annat smått och gott. En del alldeles nyutkommet, annat rena klassikern.

Vad jag tipsade om? Se själv, kanske hittar du något som passar dig också.

The View from the Cheap Seats av Neil Gaiman

Washingtondekretet av Jussi Adler-Olsen

Vågspel av Ann Rosman

Tannie Marias recept på kärlek och mord av Sally Andrew

Huset vid sjön av Kate Morton

Albions dotter av Ilka  Tampke

Förbjudet att visa ohämmade känslor i pensionatets entré av Mamen Sánchez

Där inga ögon ser av Dag Öhrlund

Fåglarna av Daphne du Maurier

Dödens skugga av James Runci

Mat och kärlek i Minnesota av Ryan  J Stradal

Inga kommentarer:

Använder Blogger.