Sekwa gör mig glad!

I dagarna presenterade Sekwa en fantastisk nyhet för alla oss som älskar att prata böcker. Från och med i höst kommer man att inkludera bokcirkelfrågor i sina pocketböcker. Frågor som kan ligga till grund för en riktigt bra diskussion. Spännande!

Först ut är höstens pocketutgåvor av Mãn av Kim Thúy, Och sen Paulette av Barbara Constantine samt Spökryttarna från Ordebec av Fred Vargas.

Jag tänker genast att föreslå både Bokmalen och Bokkvartetten att läsa någon av böckerna, mest sugen är jag på Och sen Paulette som är en ny bekantskap för mig.

Ett riktigt bra initiativ från Sekwa som gör mig glad ända in i mitt bankande bokcirklarhjärta. Jag kommer definitivt att hålla utkik efter den symbolen i fortsättningen och hoppas fler förlag anammar idén.


Inga kommentarer:

Använder Blogger.