Hur gärna man än vill

... så kan man inte vara med överallt. Den här veckan har jag haft fullt upp och därför missat både Jussi Adler-Olsons besök på Internationell Författarscen Göteborg och Bokia Avenyns författarkväll.

Jussi hade jag så gärna lyssnat på. Danmarks stora affischnamn när det gäller kriminalromaner som säljer ofattbart stora upplagor av sina böcker om Avdelning Q. Hade varit spännande att höra honom berätta om sitt skrivande. Att han dessutom är lite av en dansk bad boy som inte skräder orden när han tycker saker, främst om det danska samhället, är fel. Som sagt. Jag hade velat vara där och hört honom.

Bokia Avenyn i Göteborg är flitiga att ordna författarkvällar. Ett par tre författare som berättar om sitt skrivande och sina nya böcker, gott tilltugg och dryck samt finfina priser i bokhandeln brukar resultera i en trevlig kväll. Men den här gången missade jag det.

Ja ja, jag hoppas alla ni som hade möjlighet att gå hade trevliga kvällar.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.