Lovande bokhöst

juli 28, 2013
Det ser ut att bli en lovande bokhöst i år. Efter att i studerat Svensk Bokhandels höstkatalog noga kommer jag att önska mig en regnig höst med många långa läskvällar. Romantik blandas med feel-good och nervkittlande spänning. Även avdelningen facklitteratur lockar i år vilket inte hör till vanligheterna. Ett par, för mig, nya förlag presenterar sig och det ska bli spännande att se vad de har att erbjuda.

Bland mycket annat så är jag intresserad av:
Svart skugga av Ida Axelsson - Litet förlag är en ny bekantskap
Vanmakt av Thomas Erikson - Jag är ju så förtjust i Alex King
Guld av Chris Cleave - Jag är väl den enda som inte läst Little Bee, men den här låter intressant.
Carolines arv av Katherine Webb - Snillrikt komponerad debutroman från Historiska media
Den fantastiska Gracie: ett annorlunda hundliv - Finns både som ljudbok och inbunden
Marina av Carlos Ruiz Zafón - åter till Barcelona
Läsarna i Broken Wheel - romantisk feelgood kan behövas i höstmörkret
Rörgast av Johan Theorin - den avslutade delen i Ölandssviten
Jungfrustenen av Michel Mortimer - beskrivs som en rejäl äventyrsberättelse
Akademimorden av Martin Olczak - actionspäckad pusseldeckare
Berättaren av Dag Öhrlund - ska bli spännande att läsa
Enders spel - sci-fi som faktiskt lockar mig, går dessutom upp som film i höst
och....

Listan kan göras hur lång som helst. Som sagt, det ser ut att bli en lovande bokhöst.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.