Tisdags Teasern: Beautiful creatures

En förbannelse - Ett val - Två öden! 


Beautiful Creatures
För alla er som älskade Cirkeln, Twilight-trilogin och Hungerspelen, kommer här en ny mörk och romantisk kärlekssaga. Jag har precis börjat läsa Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margret Stohl och hittills gillar jag den mycket. Lite slukarvarning.

När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.

När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta ... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.


Du kan läsa ett smakprov här.

Det här är den första boken i en serie och den går redan på bio med favoritskådisar som Jeremy Irons och Emma Thompson i rollistan. Måste ses!





4 kommentarer:

  1. Skulle nog inte hoppas alltför mycket på filmen om jag var du, om du nu gillade boken. De skiljer sig ganska markant åt nämligen. Men, du behöver ju inte tycka att den är sämre för det :)

    SvaraRadera
  2. Tack för varningen. Då får jag hålla tummarna för att jag gillar boken för sig och gillar filmen för sig.

    SvaraRadera
  3. Vi fick den boken på bokmässan va? Som pappersmanus?
    Måste läsa den.

    SvaraRadera
  4. Jag tror det. Har dock läst den som ebok.

    SvaraRadera

Använder Blogger.