Splittrad läsning

december 05, 2012
I perioder är det som om livet springer ifrån en. Man har fullt upp och får ändå inget riktigt gjort. Så är det på läsfronten för mig just nu. Jag har flera bra böcker på gång, men finner inte ro att svepas med i historierna och ägna timmar åt att läsa från pärm till pärm. Känns det igen?

I bilen har jag precis bytt från JK Rowlings nya bok The casual vacancy som jag helt förlorade koncentrationen på och lyssnar nu på Eldvittnet av Lars Kepler. Funkar så här långt.

I sängen läser jag Bombyx av Anne Rambach. Älskade uppföljaren, Doft av ondska som jag läste först, och den här är också helt ok.

I badkaret (ja, jag är ett fruset vattendjur som gärna värmer mig på kvällarna med ett långt bad) är det Det som vilar på botten av Varg Gyllander som gäller. Vet inte hur klokt det valet var med tanke på att det första offret faller i vattnet och mumsas på av pirayor. Hmmm.

För min egen utvecklings skull läser jag Bodil Malmstens nya bok Så här gör jag: konsten att skriva.  Än så länge jätteintressant.

Vid sidan om och lite då och då så läser jag några sidor i Dehlis vackraste händer av Mikael Bergstrand. Ett roligt och ganska ömsint porträtt av en svensks första möte med Indien.

Känns fenomenet igen? Det måste finnas fler än jag där ute som har flera böcker på gång samtidigt. Vad läser du just nu?

1 kommentar:

  1. Jag är precis likadan med flera böcker på gång samtidigt. Böcker jag har på gång just nu är:

    Vredens tid av Stefan Tegenfalk
    Svinalängorna av Susanna Alakoski (som jag läser några sidor ur då och då)
    Den kalla elden av Arnaldur Indridasson

    /Karin

    SvaraRadera

Använder Blogger.