Just nu

januari 17, 2012

Årets första enkät kommer från Dark Places som fått den av Enligt O som....

Vid sängen: Halvblod av Sofi Trinh Johansson. En tjock bok som jag har svårt att lägga ifrån mig. Egentligen stör jag mig på korrekturfelen och vill egentligen lägga den ifrån mig men historien suger in mig. Kan. Inte. Sluta. Än. Bara. Lite. Till.

På toaletten: Med slutna ögon av Gianrico Carofiglio. Lätt pocket som funkar bra i badkaret.

I mobilen/E-bok:  Vi tolererar inga förlorare av Britt-Marie Mattsson. Har precis bara börjat.

För att fortbilda mig: Allt jag läser hoppas jag tillför något till min bildning. Eller...

För att jag är en nörd: Som boknörd platsar väl allt man läser in här, men med ett hjärta som slår lite extra för välskriven fantasy så längtar jag efter att sätta mig ner med Sagan om is och eld/ Kampen om järntronen.

På jobbet: Bara jobbrelaterat. Just nu artfakta om de hotade djuren som finns på Nordens Ark. Skyltsystemet ska bytas ut och att skapa skyltorginalen ligger på mitt bord.

På is: Alla olästa böcker som står i hyllan och väntar. Bara lugn, er tid kommer.

Längtar efter att läsa: Sagan om is och eld som sagt, Ann Rosmans nya, fortsättningen på Caroline L Jensens Vargsläkte, Erin Morgensterns nya (The Night Circus var förra årets bästa bok).

Inga kommentarer:

Använder Blogger.