En gästbloggares dag på bokmässan

september 22, 2011
Nu har vi besök av vår gästbloggare och tillika min bokmässekompis, Gunilla.

Kl 10 började invigningen. Det stora behållningen var Herta Müllers invigningstal. Vilket härligt språk förstärkt med en duktig tolk. Jag förstår att hon fått nobelpris. Nu vill jag läsa något av henne.

Kl 11 lyssnade vi på Brutus Östlings föredrag Under asfalten vilar en strand. Vilka bilder, vilken upplevelse det blev.

Kl 13 var det prinsessor och drakar. Jag hade väntat mig mer av författarna.

Kl 13.30 dags för Det går an från katastrof till klassiker. En härlig påminnelse om hur före sin tid Almqvist var.

Kl 15 presenterades läsambassadören Johan Unenge. En viktig person tycker jag.

Kl 15.30 var det dags för Varför just deckare. Riktigt intressant! Tänk att jag aldrig läste deckare för 15 år sedan.

Kl 16 stod Två resenärer i tiden på schemat. Jag trodde det låg ett stort researcharbete bakom böckerna. Så fel jag hade!

Kl 17 avslutade vi med mingel i Sekwas monter. Jag har läst flera av deras böcker.

Jag har fler dagar kvar här på mässan. Måste ner mer bland utställarna. Det har varit en intensiv och spännande dag.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.