Och vinnaren är...

maj 12, 2011
Det här var betydligt svårare än jag trodde. Att utse en vinnare i min "En ska bort"-tävling. Jag hade ju redan från början bestämt att den mest kreativa lösningen skulle vinna. Gissa om det finns kreativa människor där ute i vårt avlånga land. Eller vad sägs om detta:

"Isens gåta ska naturligtvis bort, alla andra omslag innehåller träd."

Eller...

"De ickesynliga ska bort, det är den enda som är skriven av en svensk författare."

Eller...

"De vassa tänderna skog ska bort, det är den enda jag har läst, de andra har jag kvar."

Fel, fel, fel... eller ja, inte fel men... Bokfinkens motivering var strået vassare, hon har funderat över handlingen. Hör bara:

"Alla 4 böckerna handlar om något otäckt som sker, har skett eller ska ske. Men vad som händer när man vågar utmana det okända är det som förenar De vassa tändernas skog, De ickesynliga och Isens gåta. Därför tycker jag att Till skogs ska bort."

Snyggt jobbat. Hör av dig till mig med adress så kommer ett bokpaket på posten.
Grattis!

1 kommentar:

  1. Vad roligt och tack! Väntar på att få läsa De vassa tändernas skog, har sett en trailer för boken och man blir ju inte mindre nyfiken efter det. Ha en fortsatt bra dag!

    Häls Bokfink

    SvaraRadera

Använder Blogger.