Söndagslänken

april 17, 2011
Den här veckan beger vi oss till våra kära grannar i väster och hälsar på Bokdama i Norge. Bokdama heter egentligen Anette Garpestad och jobbar på förlaget Cappelen/ Damm och bloggar om... surprise... böcker och läsning. Sin egen alltså, inte förlagets. En härlig blogg, på norska, som visar hur lika och ändå olika vi är trots att vi är grannar. Besök henne!

PS. det var i en intervju med henne jag lärde mig att hundöron (ni vet, som man viker i böcker) heter eselörer på norska och esel lär vara åsna.

1 kommentar:

  1. Oj! Såg inte detta förrns just nu. Va kul! Och tack för att du visar fram min blogg:-). Hoppas att du också har fått med dig min nya blogg på förlagets egen blogg www.forlagsliv.no. Jag är redaktör för den sedan 1. mai.

    SvaraRadera

Använder Blogger.