ReadTreat-cirkel

Nu ska alla deltagare på vårens ReadTreat ha fått bokcirkelboken hem. Det blir En hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon som kommer att diskuteras. Det är Massolit förlag som ger ut en nyutgåva av boken som kom ut första gången 1983.

Själv har jag aldrig läst den, men däremot sett filmen från 1984 med Roseanne Barr och Meryl Streep i huvudrollerna. En underbar film. Det är ett tag sedan jag såg den nu, men jag minns att jag tyckte om den och skrattade gott flera gånger. Rosanne gör rollen som den hämdlystna försmådda frun med bravur. Jag ser mycket fram emot våra diskutioner runt Ruths (den försmådda hustrun) reaktioner och aktioner för att hämnas på sin man och hans nya kärlek, den vackra Mary.

I samband med nyutgivningen av En hondjävul passar Massolit på att ge ut Fay Weldons självbiografiska Auto da Fay. Den nu åttioåriga damen har genom åren visat upp en vass penna och sällan vikt undan för känsliga ämnen. Ska bli kul att läsa den i samma veva.


Massolit har en spännande utgivning och efter ett besök på deras hemsida inser jag att Fallet med de försvunna böckerna är en bok jag bara måste läsa!

Inga kommentarer:

Använder Blogger.