Bakbokstips

mars 28, 2011
I takt med att dagarna blir ljusare och varmare fylls jag av allt mer energi. Jag är en av de där människorna som älskar hösten när den kommer. Att det blir mörkare på kvällarna och man med gott samvete kan krypa upp i soffhörnet och tända levande ljus. Jag älskar även vintern och snön, trots att många runt omkring mig förbannar den och att man måste ploga/ skotta. Men jag älskar det. Men ärligt talat, i år har det varit en väldigt lång vinter och väldigt mycket snö. Precis som alla andra år tycker jag att halva januari, februari och mars kunde strykas från almanackan. De är bara trista och grå och jag blir lättretlig och småledsen.

När dagarna känns så där smågrå och trista livar det upp lite med vackra böcker. Och bilderna från Martha Stewarts nya bok Pies and tarts by Martha Stewart lockar ju onekligen till experiment i köket. Särskilt den, som det verkar, superenkla kokos och chokladpajen, kolla in provkapitlet här. Den ska jag testa, kanske när bokcirklen träffas nästa gång, då ska vi ju vara hos mig. Martha är ju som bekant amerikas stora husmorsdrottning med ett helt imperium med tidningar, böcker, pysselsaker och andra husliga tips och naturligtvis en fantastisk personal som hittar på alla goda recept. Men allt använda celsius och centimetrar, det har de ännu inte lärt sig. Så för att underlätta receptläsningen och få rätt gradtal på ugnen finns en omvandlare här.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.