Ny läshörna

februari 01, 2011
I helgen snubblade jag på ett riktigt fynd. Slank in på en antikmarknad i närområdet bara för att titta. Jag skulle inget ha. Har varken ekonomi eller behov av inköp av nya möbler just nu. Men då stod den där... En underbar liten tvåsitssoffa. En perfekt läshörna att krypa upp i!

Jag cirklade runt den ett tag, provsatt, cirklade lite till. Det fanns inget pris men liknande soffor var märkta runt tusenlappen och det hade jag ingen lust att lägga på ett impulsköp. Den lilla damen i affären såg mig och konstaterade att 300 kronor ville hon allt ha. Jag gapade, vilket otroligt pris! Hon missförstod dock min reaktion och sa "ja, men 200 måste jag ha, lägre kan jag inte gå". Jag slog till direkt. Vilket fynd! Inte sliten alls, det är bara banden runt kuddarna som behöver fästas på ett par ställen och det fixar jag på ett kick.

Snälla pappa hjälpte mig att ta hem den igår. Vi ställde den på plats och efter begravningen av syskonbarnens kaniner kröp jag upp i den nya soffan och bara njöt av min nya läshörna. Så mysigt, här kommer jag att njuta av många spännande böcker!


Tyvärr är bildkvaliteten inte den bästa eftersom telefonen inte riktigt klarar av kvällsljuset.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.