Long time, No see...

augusti 30, 2010
Hösten är här och hela sommaren har gått utan att jag kommit mig för att skriva en enda mening här.

Vad har jag då att skylla på? Ont om tid? Jobbat för mycket? Varit på semester utan tillgång till dator? Inte läst några böcker värda att skriva om? Inte läst några böcker alls?

Nej, inte ett enda av ovanstående påståenden är sanna. Jag har inte jobbat mer än vanligt under sommaren och när jag har varit ledig så har jag hela tiden haft tillgång till dator. Och att påstå att jag inte läst något vore att ljuga er rakt upp i ansiktet. Jag har läst. Mycket! Så varför har det inte blivit några tankar om allt det jag läst?

Tja, den bästa förklaringen, även om den inte är särskilt bra är helt enkelt att jag inte känt för det. Har liksom inte kommit mig för. Men nu, nu är jag ikapp mig själv igen och redo att formulera nya tankar om sånt jag läst och läser.

Just nu är det tomt i hyllan för i natt läste jag ut den senaste boken, men rara pappa har varit i väg och tecknat mig för ett Låna & Läs på Bokia. Undrar vilken av mina önskeböcker han fick med sig hem...

Efter jobbet idag bär det av till Bokmal hos Birgitta. Ska bli kul att träffa alla igen och höra vad de läst i sommar. Jag återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.