Long time, no see....

april 23, 2010
Herre gud! Vad tiden går! Det är över en månad sedan senaste inlägget och jag skäms. Jag borde ha skrivit flera inlägg under den tiden, för jag har faktiskt läst en hel del den här månaden. Vad är det då som ha hänt? Tja, en rejäl förkylning som däckade mig fullständigt i tio dagar, och fortfarande hänger i, medförde en massa läsning, men inte mycket ork att öppna dator. Men...

Jag tror att det främsta skälet är att jag kanske är lite generad över mitt läsval. Jag har frossat! Mellan nysningarna, hostandet och snytningarna har jag fullständigt vältrat mig i de första sex böckerna om Sookie Stackhouse och vampyrerna i Bon Temps. Det har blivit som en drog. Jag vill ha mer. Som en lite lagom spännande, men egentligen ganska dålig, såpa på tv. Jag kan inte låta bli. Och om jag ska vara ärlig så var det perfekt läsning, att ta med sig en Sookie Stackhouse i sängen och ömsom läsa, ömsom sova. Ett litet plus i kanten är att jag läser dem på engelska. Dels är böckerna bättre på orginalspråk, vampyrer blir lätt lite töntiga på svenska, och jag inbillar mig att jag utvecklar språket genom att läsa på engelska.

Inga kommentarer:

Använder Blogger.