Sommaren är slut

augusti 25, 2009
Så var sommaren över för den här gången och hösten är (snart) här. Igår hade vi höstens första bokmal. Tack för en trevlig kväll tjejer! Vi hade alla läst Kära syster och diskuterade den. För andra gången på alla dessa år var vi överrens. Vi tyckte alla att boken var bra men att slutet inte riktigt höll.

Dessutom fylldes kvällen av boktips på alltifrån deckare och fantasy till härlig myslitteratur. Tyvärr rann tiden iväg och jag hann inte dela med mig av mina lästips men dem får jag spara till nästa gång, fast då har jag förhoppningsvis hunnit med några nya.

Här kommer i alla fall en lista av några av sommarens lästa böcker:

Den tionde gåvan av Jane Johnson
En bok vars baksidestext lovade mer än den höll. Helt ok men ganska oinspirerande läsning. Betyg: **

Living dead in Dallas av Charlaine Harris
Andra boken i serien om människorna och vampyrerna i BonTemps. Böckerna är dessutom grunden till Tvserien True Blood där bl a Alexander Skarsgård är med. Bra böcker, bra serie. Stor litteratur? Nej knappast, men underhållande är det. Betyg: *** (starka)

Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (talbok)
En härlig deckare i Marstrandsmiljö. Jag gillade den mycket och den får ett extra plus för miljön. Betyg: ****

Inga kommentarer:

Använder Blogger.