Lycka!

mars 23, 2009
Efter en lång dag på TUR-mässan i Göteborg var lyckan total när jag kom hem och fann det nya numret av Filter på hallgolvet. Hade helt glömt bort att den skulle komma. Jag har ägnat helgen åt att bläddra fram och tillbaka. Läsa små notiser och kortare artiklar. Har lärt mig att de svenska lövträden är hotade (igen) och att vissa av dem troligen kommer att försvinna helt. Det är naturligtvis ingen rolig läsning, men tidningen som helthet ger mig lyckorysningar och helst vill jag rusa hem och fortsätta bläddrandet.

Annars är det hem och frossa i recept som gäller just nu. Har inom loppet av två veckor köpt de två senaste numren av Elles mattidning. Vilka matnyttiga tidningar det har varit! Båda numren är redan fyllda av hundöron som markerar recept jag vill prova. I det ena numret dreglade jag över italienska pastarecept och i det senaste var det olika thairecept som fick snålvattnet att rinna. Gissa om här ska provlagas....

Inga kommentarer:

Använder Blogger.